Ahad, 11 Disember 2011

Islam Menjamin Kesejahteraan Semua - M Subramaniam


Oleh : ibn_bacoks

PONTIAN - ''Diandai-kata PAS dengan dasar Islamnya juga bertapak serius dikalangan rakyat dan anak muda kerana landasan Islam bawa perhitungan politik yang boleh menjamin kesejahteraan semua,'' demikian kenyataan M Subramaniam, Ketua Penerangan, Dewan Himpunan Penyokong PAS. (DHPP) Negeri Johor kepada Mtd-Benut.Blogspot.com, baru-baru ini.

Atas keyakinan itu, beliau menegaskan lagi bahawa mana-mana parti yang hanya mendominasi sesuatu kaum dianggapnya tidak akan berjaya setelah bukti nyata diperlihatkan sepanjang 54 tahun UMNO-Barisan Nasional memerintah negara ini.

Sehubungan itu, DHPP ujarnya ikhlas menyatakan sokongan kepada gerakan Islam PAS kerana yakin bahawa Islam sahaja yang mampu menyelesaikan segala kemelut dan masalah yang menimpa negara ini.

''Parti Perkauman (yang menjadikan) agenda utama parti politik (dengan ambil dasar) perkauman, tidak bawa apa-apa kejayaan besar dalam 54 tahun ini.

Sebelum itu, kami (DHPP) pilih parti bukan perkauman seperti PAS untuk atasi masalah (apa) sahaja isu (dalam) negara dan semua. Dan (Islam) mesti jadi agenda negara baru boleh atasi (masalah),'' terangnya lagi.

Bagaimanapun beliau tidak mempertikaikan hak keistimewaan orang Melayu yang dijamin dalam perlembagaan sebaliknya mempersoalkan bagaimana UMNO melayani semua rakyat Malaysia terhadap agihan kekayaan negara didakwa hanya diboloti pihak tertentu sedangkan rakyat bawahan kurang diberi perhatian.

''Kita tak lawan (pertikai) Perkara 153 Hak Istimewa orang-orang Melayu.

''Apa yang disarankan (ialah) perlu bantu Melayu miskin beri kepada semua miskin, beri sama rata,'' tegasnya lagi.

Sementara itu, beliau menambah lagi dengan katanya perubahan semakin dekat dikecapi berikutan kebanyakan pengundi baru adalah kaum Cina dan ini bakal menyaksikan bahawa undi orang Melayu bukan penentu kepada kemenangan UMNO di bumi kubu kuatnya Johor Darul Takzim.

''Kesedaran orang ramai telah bertukar haluan dalam kenyataan perkauman tak dapat sokongan. Itu begitu besar harapan. Contoh di Johor pengundi Melayu bukan penentu kemenangan BN. 42 % Cina hampir pengundi (baru). Sebagai contoh Parlimen Kulaijaya, Cina dua kali ganda daripada Melayu.

''Dan kejayaan besar akan ditentukan generasi ke 2 dengan pendedahan e media (media alternatif).

''Konsep parti bukan haluan kaum akan capai kemenangan dalam PRU.

''Kita (PR) percaya Johor akan menang dalam PRU dengan 2/3 majoriti,'' jelasnya lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan