Jumaat, 9 Disember 2011

TAATTLAH Kepada Ibu Bapa - Sham Kamikaze


Oleh : ibn_bacoks

PONTIAN - Selebriti terkenal SHAM Kamikaze menyarankan kepada golongan muda supaya menjaga kebajikan dan menyantuni ibu bapa mereka dengan penuh kasih sayang.

''Taatlah dan hormatilah ibu bapa,'' pesanan beliau ketika menyampaikan tazkirahnya pada Konsert Kesenian Islam, dekat sini, baru-baru ini.

Difahamkan Sham berada di Parlimen Pontian dalam rangka lawatannya dua hari ke Johor bagi memenuhi pelbagai aktiviti yang padat.

Tinjauan mendapati, pada 6 disember lepas bermula dengan kuliah maghribnya, beliau membawakan tajuk yang cukup menarik iaitu 'Dari Rock Ke Dakwah' telah menarik perhatian lebih 100 hadiri yang hadir di Surau Anjang, Markas PAS Cawangan Ayer Baloi.

Seusai sahaja berkuliah di Ayer Baloi, beliau terus dijemput menapakkan kaki ke Markas PAS Cawangan Sanglang bagi slot kedua penyampaiannya.

Menurut Penganjur Program, Sdr. Saiful Amri A Suloh, Ketua Penerangan, Dewan Pemuda PAS Kawasan Pontian berkata Gitaris terkenal itu mempunyai jadualnya yang padat dan ingin memberi peluang kepada peminat untuk beramah mesra sempena lawatannya ke Pontian.

''Malam tadi (6 disember) bersama Sham Kamikaze. Subuh (7 disember) tadi solat bersama di Masjid Jamek Benut dan membuat photo shoot di kawasan perkampungan nelayan Benut dan di Pekan Tampok,'' ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya lagi pada sebelah petang pula, Sham telah dikejarkan ke Bandar Baru Pontian dalam program Outing Santai Fotografi bersama peminat dengan menikmati panorama alam sambil mengambil gambar-gambar menarik.

Pada sebelah malam pula merupakan kemuncak bagi selebriti terkenal itu dengan mengadakan persembahan akuistik gitarnya. Kali ini Sham bersama dengan Azhan Atan, Juara Akademik Nasyid musim pertama tv 9 pada Konsert Kesenian Islam di perkarangan Markas PAS Sanglang.

Untuk rekod, program seumpama ini merupakan aturcara susulan berikutan Sham pernah bertandang hke Dun Benut pada bulan sembilan yang lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan