Isnin, 14 November 2011

Urus Lembupun Tak Berjaya Apatah Lagi Negara


Oleh : ibn_bacoks

PONTIAN-Pemimpin UMNO-Barisan Nasional diselar kerana ketidakmampuan mereka menguruskan 'lembu' dalam masa yang sama mendakwa berjaya mengurus negara ini dengan baik.

Hal ini kerana disebabkan menyalahgunakan kuasa yang dilakukan berikutan kes National Feldot Corporation Sdn. Bhd (NFC).

Perkara ini ditegaskan secara sinis oleh YB Amiruddin Shari, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Caves, Selangor dengan katanya perbandingan antara UMNO-Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat (PR) boleh dilihat bagaimana kemampuan pemimpinnya mengurus tadbir negara dengan baik.

Sedangkan katanya ketirisan dan salah guna kuasa tetap berlaku sehingga ke tahap tidak munasabah dan tidak mencapai tahap audit yang dikehendaki.

''Perbandingan UMNO mengurus lembu cara kita (PR) urus orang'' ujarnya.

Portal berita pembangkang sebelum ini melaporkan bagaimana penyelewengan wang rakyat berjumlah RM250 Juta dilakukan National Feedlot Corporation Sdn. BHD. (NFC) yang didakwa melibatkan syarikat milik keluarga Datuk Seri Shahrizat Jalil.

Beliau berkata demikian sewaktu menyampaikan ceramahnya di Perkarangan Markas PAS Cawangan Parit Ibrahim, Benut, dekat sini, jumaat lepas.

Justeru beliau menambah lagi dengan katanya adalah bagi memastikan UMNO tidak berjaya mengekalkan kuasa di Putrajaya dengan memenuhi beberapa ciri yang diperlukan.

''Nak (buang) undi senang sahaja. Asalkan jangan bukan (logo) dacing sudah. Pilih saja selain daripada itu'' tegas beliau yang merupakan anak kelahiran Benut itu.

Hadir sama, Hj. Raden Sarobo Pono, Yang Dipertua PAS Pontian, M Subramaniam, Ketua Penerangan Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Negeri Johor, Ustaz Atan Gombang, Pengelola Pusat Aduan Rakyat (PAR) Zon Benut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan