Selasa, 15 November 2011

Konvokesyen PASTI Tutup Tirai Persekolahan 2011



Oleh : ibn_bacoks

PONTIAN - Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam (PASTI) Kawasan Pontian telah menganjurkan Majlis Konvokesyen 2011 sebagai program terakhir sebelum tirai 2011 dilabuhkan.

Acara yang melibatkan lebih 257 murid PASTI seluruh PONTIAN tu telah diadakan di Dewan Utama Markas PAS Kawasan Pontian pada 13 November, dekat sini telah menarik kira-kira 500 pengunjung yang terdiri daripada kalangan ibu-bapa, murid, guru dan para petugas.

Tepat jam 9.00 pagi majlis dimulakan dengan bacaan doa daripada Ketua Dewan Pemuda PAS Pontian, Ustaz Faizul Hakim Ahmad, juga sebagai penasihat program tersebut.

Kemudian disusuli pula dengan iringan lagu Negaraku, lagu bangsa Johor dan lagu PASTI.

Manakala adik Asiah Solahuddin pula mengambil tempat dengan memperdengarkan bacaan ayat suci al-quran.

Melihat ragam anak PASTI yang berbakat ini, telahmencuit tumpuan hadirin apabila sebuah sajak telah dideklamasikan oleh adik Fahmi Syakirin daripada PASTI As Salam dengan judulnya kejayaan lalu disusuli pula persembahan nasyid daripada PASTI Al-Hijrah dengan membawakan dua buah lagu iaitu Pujian dan I look see.

Sementara itu, Pengerusi PASTI Pontian, Sdr. Amin Sanusi berkata tahun ini ada sedikit kelainan memandangkan sebelum ini program itu dilakukan di luar perkarangan markas tersebut.

Namun katanya Pengusaha tempat yang menjadi kebiasaan program ini berlangsung telah menaikkan harga sewaan menyebabkan ia dialihkan ke tenpat itu.

''Kita ada masalah teknikal. Kita sudah mencari. Di tempat biasa, Pengusaha sudah naikkan harga. Lalu kita tanya di Hotel Pontian. Akan tetapi ruang dalam dewannya lebih kurang sama besarnya dengan dewan markas ini maka kita mengambil keputusan untuk laksanakannya di sini (Markas)'' katanya lagi.

Hadir sama, Hj. Raden Sarobo Pono, Yang Dipertua PAS Pontian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan