Sabtu, 12 November 2011

Terharu Dengan Kunjungan DPPK Pontian sempena Aidil Adha


PONTIAN - Seorang pesakit jantung begitu terharu kerana menerima kunjungan daripada Dewan Pemuda PAS Kawasan Pontian di Hospital Daerah Pontian sempena perayaan Hari Raya Aidil Adha.

Bagi pesakit Rosaini Ahmad, 43, berkata beliau tidak menyangka bahawa kunjungan seperti ini telah dilakukan oleh sayap kanan PAS Pontian itu walaupun mempunya...i aktiviti lain.

''Saya terharu dengan lawatan ini dan terima kasih kerana susah-susah datang'' ujarnya lagi ketika ditemui di Wad Bunga Tanjung, Hospital Pontian, semalam.

Sementara itu, ketuanya, Ustaz Faizul Hakim Ahmad berkata pihaknya sedaya upaya tidak mahu melupakan golongan yang tidak dapat bersama keluarga bagi merayakan Aidil Adha.

Katanya lagi, dengan kunjungan singkat tersebut sekurang-kurangnya mengurangkan bebanan yang ditanggung disamping boleh mengeratkan silaturrahim.

''Kita cuba memahami perasaan pesakit dengan berbual-bual, bertanya khabar. Setakat yang kami temui, rata-ratanya menunjukkan rasa senang hati walaupun mereka berperang dengan penyakit yang dialaminya'' ujarnya lagi.

Terdahulu, Ustaz Faizul bersama rombongannya tiba jam 5.30 petang dan berkesempatan menyampaikan sumbangan ihsan pada kunjungan tersebut.

Hadir sama, Ustaz Mohammad Nazar, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Pontian.

Oleh : ibn_bacoks

Tiada ulasan:

Catat Ulasan