Khamis, 17 November 2011

1 Malaysia : UMNO Cuba Main Wayang


Oleh : ibn_bacoks

PONTIAN - Slogan 1Malaysia yang merupakan azimat buat Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak, Presiden UMNO ditonjolkan bertujuan untuk mengaburi mata rakyat khususnya bukan Melayu kembali menyokongnya.

Perkara ini ditegaskan oleh Ustaz Ahmad Sani Kemat, Yang Dipertua PAS Kawasan Tanjung Piai dengan katanya permainan wayang ini dicipta dengan harapan perpaduan antara komponen Pakatan Rakyat berpecah selain untuk menampal pelbagai kelemahan yang dihinggapi parti yang berfahaman kebangsaan itu.

Sebaliknya kata beliau lagi, kerjasama (PR) semakin kukuh ekoran ramainya golongan bukan Islam kini tanpa segan silu bertandang di majlis-majlis anjuran PAS.

''Mereka dalam ketakutan, dia (UMNO) (ingin) dekat dengan Cina, buat (slogan) 1 Malaysia. (tujuan) nak bagi gambaran menarik bangsa lain menyokong UMNO.

''Ini wayang, bukan hakikat sebenar dalam hati. Barisan Nasional semakin lemah sehingga buat apa saja (untuk kekalkan kuasa)'' terang beliau lagi yang merupakan bekas calon PAS Dun Kukup.

Beliau berkata demikian sewaktu menyampaikan ucapannya pada majlis Ceramah Umum di perkarangan PASTI Hidayah, Markas PAS Cawangan Serkat, Parlimen Tanjung Piai, dekat sini, baru-baru ini.

Dalam perkembangan berasingan beliau berkata lagi rakyat Malaysia cukup bertuah dengan penglibatan PAS dalam arena politik negara ini.

Adalah menjadi satu keperluan katanya Malaysia mempunyai pembangkang yang kuat bagi mengimbangi kedudukan pemerintah agar tidak melakukan sesuatu yang boleh mendatangkan mudharat pada rakyat.

UMNO dakwanya akan terus mempergunakan segala-galanya untuk kekal berkuasa termasuklah yang disifatkan 'kelemahan' orang Melayu sebagai senjatanya.

''Saya dulu orang UMNO. Nak dijadikan modal pilihan raya beri tiang-tiang api. Dua tahun kemudian dipasangnya wayar. Bersorak orang kampung. Orang Melayu kena tipu! Tak akan berjaya kalau duduk dalam UMNO'' terangnya lagi.

Hadir sama, Mr. Teoh dan Mr. Goh, AJK DAP Tanjung Piai,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan