Ahad, 10 Januari 2010

Saifuddin Nasution Dilantik Setiuasaha Agung PKR Yang Baru

24 Muharram 1431

PETALING JAYA: Parti Keadilan Rakyat (PKR) semalam melantik Ahli Parlimen Machang sebagai Setiausaha Agung parti yang baru bagi menggantikan Datuk Salehuddin Hashim yang meletakkan jawatanya.

Dalam mesyuarat biro politik PKR malam tadi, parti itu turut membuat keputusan untuk menerima notis peletakkan no jawatan Salehuddin.

Khamis lalu, Salehuddin telah menghantar notis peletakan jawatan dan meminta Majlis Pimpinan Tertinggi parti itu menghormati keputusannya.

Sementara itu, Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Husin Ali turut mengesahkan bahawa, beliau telah menerima e-mel salinan notis peletakan jawatan itu.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Syed Husin berkata, mengikut Salehuddin, notis itu berkuatkuasa 31 Januari ini serta tidak menyatakan alasan mengenai peletakan jawatan tersebut.

Bagaimanapun bekas Setiausaha Agung PKR itu dilaporkan meletak jawatannya untuk membolehkan beliau menumpukan perhatian dalam bidang perundingan pengurusan minyak dan gas.

Salehudddin mengambil alih jawatan tersebut daripada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Mac 2008, bagaimanapun kekal sebagai anggota biasa parti itu.

Beliau mula menyertai PKR pada 2004 sebagai setiausaha pengelola sebelum dilantik menjadi setiausaha agung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan