Khamis, 16 Ogos 2012

Hospital Pontian Perlu Dinaik taraf – Pak Ungku



PONTIAN – Pusat Aduan Rakyat (PAR) Pulai Sebatang Mendesak Datuk Ahmad Maslan selaku penyandang kerusi Parlimen Pontian membuat pertimbangan dengan menaik taraf Hospital daerah yang dikatakan mencecah usia tua didakwa struktur binaan dan prasarana tidak banyak perubahan.
Penyelianya, Ungku Mohd Noor Ungku Mahmood berkata, pemimpin Barisan Nasional hanya mampu menabur janji untuk proses naik taraf setelah perasmian pecah tanahnya dilakukan pada tahun 2007 bagaimanapun sehingga kini tidak menjelma seperti yang dikotakan.
“Senasib dengan Hospital Pontian. Cuma Pontian, janji tak ditepati. Janji naik taraf 10 tahun dulu. Pecah tanah 2007 tapi habuk pun tak ada. Wakil rakyat tukar ganti. Pesakit kronik di kampung menghitung hari,” katanya bernada sinikal.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Pengerusi UMNO Pulau Pinang hari ini mohon kerajaan membina Hospital baru Sungai Bakap yang telah berusia 120 tahun.
Beliau dilaporkan berkata, masalah timbul kepada kes-kes kecemasan yang memerlukan rawatan segera terpaksa dirujuk ke Seberang Perai menyebabkan kematian berlaku dalam perjalanan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan